En kurskamrat hade skrivit ett sånt himla fint och informativt första inlägg på sin blogg, så jag tänkte att det var bäst att utbrodera lite.

Av olika orsaker hade jag bestämt mig för att bli klar med alla introduktionsuppgifterna i går, så jag satte mig med det på eftermiddagen efter jobbet och slutade inte förrän jag var klar. Eftersom det är mitt första försök till en blogg så följde jag mer eller mindre instruktionerna i en Youtube-video till punkt och pricka.

Det enda som inte hör till temat (Tarski) är bilden i överkant och porträttet i sidofältet. Jag tog ett fånigt foto som min syster tog på mig för några dagar sedan och frilade mitt face lite klumpigt med hjälp av lassot. Sedan la jag en färgglad övertoning i bakgrunden och körde alltihop genom mina två favoritfilter; poster edges och cut out. För att få det hela att se lite mer handgjort ut så la jag till ett halvgenomskinligt lager med en smutsig textur som jag hittade på nätet (som jag sedan suddade bort från ansiktet). Bilden i överkanten gjorde jag på samma sätt.