Edit 2010-09-15: Nu när jag har kommit in på utbildningen har jag också fått förklarat för mig varför jag inte kom in den första gången. Jag saknade dokumenterad utbildning i InDesign. Utan någon sådan dokumentation överväger dom inte arbetsprovet över huvud taget. Alltså kan ingen veta om det här arbetsprovet hade tagit mig in på utbildningen eller inte. 

Samtidigt som jag sökte till den här kursen sökte jag också till en KY-utbildning kallad Informationsproduktion/Prepress. Antagningsprovet där var att göra en informationsfolder på två sidor som lockade till uteliv och handlade om ett närliggande grönområde. Jag blev som ni säkert förstår inte antagen till den kursen, och ber er nu att ge mig lite konstruktiv kritik inför framtida ansökningar.

Att det skulle handla om klättring i Utby kändes rätt självklart; det är både friluffsigt och närliggande och dessutom ett stort intresse.

En liten brasklapp bara; jag sökte rätt sent, hade ont om tid och bestämde mig för att prioritera illustrationerna. Det gick ut över texten och layouten en del, tyvärr. Ett råd jag kan ge mig själv är att lägga ner mer arbete på texten nästa gång.

utby

Klicka på bilden

Illustrationerna gjorde jag i Corel Painter. Det är verkligen ett favoritprogram. Jag har haft en wacombräda sedan jag var typ 15 år, och den kom med Painter Classic, en väldigt nerbantad version av programmet. Grejen med Painter är att man kan måla med oljefärg, vattenfärg eller vad som helst i datorn, och med en wacombräda känns det verkligen som på riktigt. Den känner av hur man vinklar handen och hur hårt man trycker och allt. Nu har jag inte Painter längre och gjorde det här med en pröva-på-version av 11:an, som har gått ut sedan dess😦.