Jag gör ett frilansuppdrag för ett litet produktionsbolag. Det handlar om ett CD-omslag för en singel.

Projektet är väldigt personligt för min uppdragsgivare vilket gör det svårt att vara till lags. Det verkar som om allt jag gör måste revideras eller göras om helt och hållet ett par gånger innan det blir rätt. Det är faktiskt bra, för jag tycker det är viktigt att han blir nöjd. Men det där med att slänga bort något man har jobbat med i flera dagar är nytt för mig. Helt klart en nyttig läxa om hur det här yrket funkar. Att hitta rätt uttryck och förstå kundens önskemål och idéer är en färdighet i sig självt, tror jag.

Not för framtiden; jobba inte för mycket med något innan du vet att kunden gillar det.

För tillfället vet jag inte riktigt om jag kan visa något som jag arbetar med på bloggen, men jag återkommer om det.