När man kollar på tidigare deltagares bloggar så är det den här posten—och den sista uppgiften—som man ser. Och det står alltid samma sak; ”det var väldigt lärorikt”, ”kul att få se hur det funkar i verkligheten”, ”önskar jag kunde ha fått vara på en arbetsplats, men frilansjobbet var också bra”, osv. Alla klichéer gäller för mig också, givetvis.

I mitt uppdrag ingick att designa en fyrsidig folder, en baksida och trycket på cd:n, för en singel med titeln Du är inte rädd, som spelas in till förmån för cancersjuka. Här är resultatet så här långt:

Det kommer antagligen behövas ändringar när vi vet vad skivbolag och andra vill ha med för text, osv, men i stort sätt kommer det se ut så här.

Låt oss hoppas att några av er kommer stöta på den färdiga skivan i något sammanhang.

Idén med omslaget är alltså att muren representerar sjukdomen i någon sorts analogi med berlinmuren. Att den föll är ju en kraftfull symbol för hopp för väldigt många människor.

Det var ett intressant uppdrag, samarbetet med uppdragsgivaren var väldigt givande. Jag satt till och med ett par helgkvällar och jobbade utan att lockas det minsta av att dricka öl eller spela tv-spel, även fast jag var i min fulla rätt att göra så. På det hela taget stärktes jag i min uppfattning om att detta är något jag vill arbeta med. Det är sällan något som måste göras känns så roligt att ägna sig åt.