Jag tänker söka på nytt till Informationsproduktion/Prepress (samma utbildning jag sökte för ett år sedan), och den här gången är antagningsprovet att göra en informationsfolder om en stationsbyggnad. Jag tänker lägga upp lite grejer här så att jag kan få lite feedback innan jag skickar iväg det hela den 15 april.

Här är omslagsillustrationen. Jag ville förmedla känslan av att stationsbyggnaden kan vara som hemma. En del av arbetsdagen för pendlaren, eller bara en trevlig plats att börja sin resa. (Det är vad jag började med, sen blev det viktigare med färgexperiment och fräcka perspektiv och känslan kanske blev en annan. Men det struntar jag i, för det blev snyggt som f-n :)) Färgerna kommer att återkomma i den övriga designen på foldern.

PS: Att använda monokrom förgrund och bakgrund i två olika färger är ett trick som jag stal från den här snubben. Riktigt skojiga bilder där. Jag måste börja göra bidrag till Illustration Friday snart. Det är en typiskt bra grej! Ta en titt på det, alla som gillar att rita.